Lublin: terminale płatnicze podbijają handel i usługi

Terminal i PIN pad od PeP: Ingenico Desk 3500 i Ingenico Desk 1500

Coraz śmielej można mówić o tym, że płatności bezgotówkowe to już standard we współczesnych sektorach handlu i usług. I to nie tylko z powodu regulacji prawnych, które zobowiązują przedsiębiorców do umożliwienia klientom skorzystania z tego typu opcji. Transakcje elektroniczne oferują wiele zalet, skutecznie kreujących dzisiejsze nawyki konsumenckie. Dlatego w tak wielu działalnościach możemy spotkać terminale płatnicze, pozwalające domknąć sprzedaż w sposób bezgotówkowy. Szczególnie, gdy mówimy o większych miastach, np. o Lublinie. Czemu warto postawić na terminal płatniczy? Co jest w stanie zaoferować takie urządzenie? I jakie informacje okażą się istotne w ramach pozyskania terminala płatniczego?

Wszystko jedno, czy chodzi o nabywanie produktów, czy też korzystanie z usług, w ramach transakcji stacjonarnej, mobilnej lub zakupów internetowych – płatności bezgotówkowe w eksplodującym tempie zyskały ogromną popularność. Istnieje szereg aspektów, które o tym decydują. Warto wziąć je pod uwagę, aby nie tylko zadbać o zgodność działania przedsiębiorstwa z obecnym prawem. Odpowiednio zastosowane płatności bezgotówkowe potrafią mieć znaczące przełożenie na komfort i wydajność pracy oraz wyraźny rozwój biznesu – czego najlepszym potwierdzeniem są współczesne, nowoczesne terminale płatnicze i PIN Pady.

Terminale płatnicze – dlaczego są tak popularne?

Przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą towarów lub świadczeniem usług na rzecz klientów detalicznych rzadko ograniczają się do zakupu wyłącznie urządzenia fiskalnego. Zwykle decydują się równocześnie na wdrożenie terminala płatniczego w firmie. Stoją za tym różne przyczyny.

„Instrument płatniczy” – obowiązkowy… a przy tym przyjazny w obsłudze!

W dzisiejszych czasach płatności bezgotówkowe to nie wyłącznie kwestia atrakcyjnego rozwiązania. Obecnie wiążą się z nimi konkretne regulacje prawne, choćby wynikające z obszernego aktu prawnego. Mowa o Polskim Ładzie, nowelizacji z dnia 29 października 2021 roku (wprowadzającej pewne zmiany i uściślenia w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustawach).

Terminal płatniczy PayTel Ingenico iWL250

Bezprzewodowy model PayTel Ingenico iWL250 pozwala m.in. na używanie kart z paskiem, chipowych i zbliżeniowych.

Zgodnie z zawartymi tam zapisami, przedsiębiorcy prowadzący ewidencję sprzedaży za pomocą urządzenia fiskalnego muszą zapewnić swoim klientom możliwość zrealizowania transakcji przy użyciu płatności bezgotówkowych – w nawiązaniu do terminu „instrumentu płatniczego”, figurującego w ustawie o usługach płatniczych z 19 sierpnia 2011 roku. W istocie, wspomniany „instrument płatniczy” ma dość pojemne znaczenie, nawet w świetle prawa. Dlatego przebieg transakcji elektronicznej może odbywać się na różne sposoby, przy udziale odmiennych narzędzi. Nie zmienia to jednak faktu, że, wśród dostępnych rozwiązań dopełniających tę formalność, to właśnie terminal płatniczy zyskuje największe uznanie.

Szybkie, bezpieczne płatności… i nie tylko!

Terminale płatnicze należą do rozwiązań technologicznych, które w znaczący sposób unowocześniły i usprawniły przebieg transakcji. Dzięki nim sprzedaż towarów i usług uległa znacznemu przyspieszeniu i uproszczeniu. Mimo, że transakcje te odbywają się bez udziału gotówki – są odpowiednio zabezpieczone. Nic więc dziwnego, że sposób działania terminali płatniczych, nastawiony na komfort i efektywność, doceniają zarówno operatorzy opisywanych urządzeń, jak i sami nabywcy.

Tym bardziej, że wielofunkcyjne terminale płatnicze oferują znacznie więcej możliwości. Jakich? Znajdują zastosowanie m.in. przy opłacaniu rachunków (za wodę, gaz itp.), zakupie doładowań GSM, wypłatach gotówki (funkcja cashback) płatności w walucie karty (opcja DCC). Nie mówiąc już o mnogości rozwiązań technologicznych, dotyczących samej płatności: przy użyciu kart magnetycznych lub z chipem, kart zbliżeniowych, smartfonów, smartwatchy itp. Co więcej, szerokie możliwości terminali płatniczych mogą być wykorzystywane stacjonarnie lub w trybie mobilnym (np. podczas świadczenia usług wymagających dojazdu do klienta). Są zatem rozwiązaniem nie tylko nowoczesnym i praktycznym, ale też w zasadzie uniwersalnym, odsłaniającym swoje atuty w różnych branżach i typach działalności.

Funkcjonalność terminali płatniczych atrakcyjna dla klientów

Wszystkie te atuty terminali płatniczych wykreowały nowe nawyki konsumenckie. Dzisiaj wiele osób decyduje się na zakupy w sklepie internetowym – co dotyczy nawet technologii sprzedaży. Zaś klienci odwiedzający punkty handlowe i usługowe coraz częściej szukają wzrokiem terminala płatniczego, sięgają po kartę płatniczą albo wręcz uiszczają należną kwotę za pomocą telefonu lub zegarka (zbliżeniowo, np. za sprawą standardu NFC). Dzięki temu bowiem nie muszą myśleć o posiadaniu gotówki, odliczaniu należnych kwot, rozmienianiu na drobne itd. Ponadto, dzięki elektronicznym danym, są w stanie lepiej kontrolować swoje wydatki. To razem sprawia, że obecnie klienci wolą korzystać z terminali płatniczych i PIN Padów. Zatem przedsiębiorstwa – bez względu na ich wielkość, reprezentowaną branżę itd. – w których brakuje tego typu technologii, zwyczajnie narażają się na utratę dotychczasowych bądź przyszłych klientów. A także na przegraną z konkurencją, dobrze rozumiejącą potrzeby współczesnych konsumentów i dysponującą takimi rozwiązaniami.

Polska Bezgotówkowa: terminal płatniczy w Twojej firmie? To jeszcze prostsze!

Naturalnie, posiadanie terminala płatniczego wiąże się z pewnym wydatkiem. Co więcej – zwykle nie wynika on z jednorazowego nabycia urządzenia sprzedażowego. Tym bardziej, że najczęściej korzystanie z terminala płatniczego opiera się na dzierżawie, planie abonamentowym, prowizjach od sprzedaży i umowie z danym agentem rozliczeniowym. Kwestie te potrafiły kiedyś hamować przedsiębiorców przez zaopatrzeniem się w technologię sprzedaży, która w praktyce stanowiłaby nie tyle koszt, co inwestycję w rozwój biznesu. Dlatego, w ramach postępującej popularyzacji nowoczesnych form rozliczania transakcji, powstał program wsparcia Polska Bezgotówkowa, realizowany przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, przy udziale Związku Banków Polskich, organizacji płatniczych Mastercard i Visa oraz agentów rozliczeniowych.

PeP Ingenico Lane 3000 - atrakcyjny PIN Pad

PeP Ingenico Lane 3000 jest terminalem, który nie tylko obsługuje różne formy płatności – np. smartfonem – ale również oferuje inne, ciekawe rozwiązania, jak opcję cashback czy doładowania do telefonów.

Inicjatywa od 2018 roku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców. Aktualnie program wsparcia umożliwia pozyskanie dla danej firmy jednego terminala płatniczego. Zarówno instalacja technologii, jak i jej obsługa jest bezpłatna – przez okres 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia obrotu na tym urządzeniu w wysokości 100 000 złotych. Po upływie wspomnianego czasu lub przekroczeniu podanej kwoty przedsiębiorca ponosi koszty użytkowania terminala płatniczego wynikające z umowy podpisanej z agentem rozliczeniowym. To zdecydowanie atrakcyjne warunki współpracy, pozwalające wielu firmom sięgnąć po nowoczesne i popularne rozwiązania technologiczne. Mowa nawet o małych działalnościach i lokalnych przedsiębiorstwach.

Terminale płatnicze w Lublinie – gdzie szukać najlepszych rozwiązań?

Duże miejscowości w Polsce nie stwarzają trudności, jeśli chodzi o pozyskiwanie takich technologii sprzedaży, jak urządzenia fiskalne czy terminale płatnicze. Lublin, Poznań, Warszawa, Łódź – w takich miejscach nie tylko istnieje ułatwiony dostęp do wspomnianych rozwiązań, ale również przedsiębiorcy stykają się z bogatym wyborem ofert – zarówno produktów, jak i dostawców wyposażenia dla firm. Z drugiej strony, nawet w takim mieście, jak np. Lublin, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii przed nabyciem konkretnych urządzeń. Co zrobić, aby zakup terminala płatniczego w Lublinie okazał się w pełni zadowalający? Oto zbiór istotnych aspektów.

1. Terminal płatniczy od renomowanego dostawcy

To, gdzie nabędziemy potrzebne technologie sprzedaży dla firmy, nie powinniśmy pozostawiać przypadkowi. Dotyczy to zarówno kas fiskalnych online i drukarek fiskalnych online, jak i terminali płatniczych i PIN Padów, innych urządzeń peryferyjnych czy oprogramowania biznesowego. W tym celu warto udać się po pomoc do firmy odznaczającej się wieloletnim doświadczeniem i sukcesami branżowymi i udaną współpracą z mnóstwem przedsiębiorstw. Dobry przykład stanowi tu Polskie Centrum Kas Fiskalnych, firma, która posiada swoje placówki w różnych regionach kraju, w tym także w Lublinie. Takie firmy odznaczają się:

  • szeroką ofertą produktową, składającą się wyłącznie ze sprawdzonych i solidnych rozwiązań
  • fachowym, stale poszerzającym swoją wiedzę zespołem ekspertów, oferujących profesjonalne doradztwo
  • rzetelnym wsparciem w zakresie dopełnienia niezbędnych formalności, szkolenia z obsługi nabytych urządzeń i produktów oraz serwisu kas i drukarek fiskalnych
Posnet Netpay - terminal płatniczy

Nowoczesny i elegancki terminal płatniczy Posnet Netpay został wyposażony w trwały, obszerny, kolorowy panel dotykowy. przez co urządzenie – wyglądem i standardami użytkowymi – dość przypomina współczesne smartfony.

Zalety te przekładają się również na kwestię zakupu terminala płatniczego. Firmy takie jak PCKF oferują nowoczesne, cenione urządzenia – np. od producenta Ingenico, we współpracy z takimi markami, jak Posnet, Polskie ePłatności (PeP), PolCard (Fiserv), PayTel. Są to modele świetnie sprawdzające się zarówno w pracy stacjonarnej, jak i podczas mobilnego wykonywania obowiązków służbowych.

2. Integracja terminala i kasy online to podstawa!

Użytkownicy urządzeń rejestrujących nowej generacji – czyli modeli transmitujących dane przez internet do Centralnego Repozytorium Kas (CRK) – muszą pamiętać o dodatkowych zobowiązaniach dotyczących korzystania z terminali płatniczych. Wymogi te wynikają bowiem wprost z funkcjonujących przepisów prawnych. Zgodnie z nimi, w firmie kasa fiskalna online i terminal płatniczy należy poddać procedurze integracji w ramach tzw. protokołu komunikacyjnego ECR-EFT. Co prawda, termin graniczny na wykonanie tego procesu (dla dotychczasowych użytkowników wspomnianych urządzeń) został przesunięty. Wciąż jednak pozostaje obowiązkowy. Od 1 stycznia 2025 roku kasy fiskalne online muszą być zintegrowane z terminalami płatniczymi, z którymi współpracują.

Sama procedura ma korzystny wymiar zarówno dla operatora technologii sprzedaży, jak i jego klientów. Dzięki automatycznej komunikacji obydwu urządzeń, niezbędne dane są przesyłane automatycznie z jednego rozwiązania do drugiego. W rezultacie, nie muszą być one wprowadzane ręcznie, co skraca czas zamknięcia transakcji i niweluje prawdopodobieństwo pomyłki odnośnie należnej kwoty. Decydując się na wdrożenie terminala płatniczego w biznesie, powinniśmy postawić na firmę, która zapewni nie tylko atrakcyjne warunki współpracy (także w oparciu o program Polska Bezgotówkowa), szeroki wybór urządzeń i sprawną instalację wskazanej technologii sprzedaży. Polskie Centrum Kas Fiskalnych w Lublinie gwarantuje również niezbędne wsparcie techniczne, a przede wszystkim skuteczną integrację terminali płatniczych z kasami fiskalnymi online.

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fabryczna 2
20-301 Lublin
tel. +48 81 474 00 00
lublin@pckf.pl
www.pckf.pl

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.

Rusz głową: *