Szukasz skanera kodów? Te informacje przydadzą Ci się!

Czytnik kodów kreskowych firmy Datalogic

Niektórzy użytkownicy kas lub drukarek fiskalnych orientują się w trakcie pracy, że przydałyby im się konkretne urządzenia peryferyjne – inni znowu od samego początku planują zakup dodatkowych technologii sprzedaży. W takich sytuacjach często chodzi o czytniki kodów kreskowych, czyli rozwiązania cieszące się dużą popularnością wśród dzisiejszych działalności handlowych i usługowych. Jeśli więc wspomniany przypadek dotyczy również Ciebie, a nie wiesz, od czego zacząć poszukiwania odpowiedniego skanera, poniższe wiadomości powinny Ci pomóc w wyborze właściwego modelu.

Urządzenie praktycznie dla każdego biznesu

Z różnorodności dostępnych na rynku czytników kodów, jak również z ich praktycznego oraz dość uniwersalnego charakteru (czyli łatwego, szybkiego i skutecznego sposobu na pozyskiwanie, wprowadzanie oraz porządkowanie danych) bierze się szerokie zastosowanie tego typu technologii, potwierdzone przez wiele branż i działalności gospodarczych. A znowu popularność skanerów i duże zapotrzebowanie na nie w handlu i usługach przekłada się właśnie na tę różnorodność. I tu może pojawić się problem, bowiem nierzadko u przedsiębiorców dochodzi do dylematu: jaki konkretnie model wybrać? Czym powinien się on charakteryzować? Jednak zaletą tej sytuacji jest rosnące prawdopodobieństwo, że uda się sprostać różnym oczekiwaniom i nabyć urządzenie dokładnie takie, jakiego się potrzebuje. Ale żeby się tak stało, trzeba ustalić jedną, zasadniczą rzecz.

Jakiego czytnika kodów potrzebuje Twoja firma?

Wiele działalności chętnie korzysta ze skanerów kodów kreskowych lub wręcz wymaga wdrożenia tego typu rozwiązań. Niemniej, jak nietrudno się domyślić – każda z nich jest nieco inna, w związku z czym potrzebuje odmiennych technologii sprzedaży. Przykładowo, hipermarkety mogą stawiać na duże, stacjonarne skanery, wbudowane w stanowisko sprzedaży, gdy tymczasem mniejsze punkty handlowe będą celować w małe, poręczne modele. I mimo całej mnogości konfiguracji modeli, dostępnych na dzisiejszym rynku, tego typu zależności są stałe – i bardzo ważne. Dlatego w naturalny sposób powinno się wyjść od takiego samego punktu wyjścia: specyfiki branży i działalności. Jaka jest moja firma? Czym się charakteryzuje? Co jest jej niezbędne, co wyraźnie usprawni pracę, a co okaże się „niepotrzebnym dodatkiem”? Odpowiedzi na te pytania okażą się kluczowe do wyboru każdego typu technologii sprzedaży – również odpowiedniego skanera kodów. Jednak by wiedzieć, czego się oczekuje od takiego urządzenia peryferyjnego, trzeba coś wiedzieć o oferowanych możliwościach.

Czym się różnią współczesne skanery?

Najogólniej mówiąc – niemalże wszystkim. Począwszy już od samej wielkości i wariantów konstrukcyjnych. Skanery mogą być bardziej stacjonarne (niekiedy wręcz do zabudowy, o czym wspominaliśmy), większe, albo mniejsze, przystosowane do pracy mobilnej. Z tym zresztą wiąże się również kwestie trybu funkcjonowania oraz standardów komunikacyjnych. Współczesne czytniki kodów mogą działać automatycznie lub manualnie (przy użyciu przycisku wyzwalającego). A poza tym – pracować za pośrednictwem kabla lub bezprzewodowo, łącząc się ze stacją komunikacyjną. Dochodzą też aspekty odległości urządzenia od skanowanej powierzchni czy szybkości odczytu. I oczywiście rodzajów obsługiwanych kodów (zarówno jednowymiarowych, jak i dwuwymiarowych, np. typu QR). Skanery są w stanie też oferować rozmaite formy informowania o pozyskaniu danych – jak dźwiękowe czy świetlne. Dlatego podkreślmy to raz jeszcze – warto zastanowić się, które z tych funkcjonalności, rozwiązań i kwestii okażą się szczególnie ważne dla naszego biznesu i w nie właśnie zainwestować.

1 Comment

  1. Szczerze powiedziawszy…..właśnie takiego artykułu potrzebowałem na start 🙂 dzięki! Idę szukać, porównywać, drążyć temat dalej 🙂 pozdrawiam

    Odpowiedz

Your email address will not be published.

Rusz głową: *